Berättelsen om själva evenemanget är fortfarande hemligstämplad, men här har ni lite bakgrund från Pia Adler:

Nåja.... om nu alla glömt bakgrunden till SupCon, så får ni den serverad återigen:

På vårkanten 1995 kontaktades jag av Dan Stark som hade planer på att försöka få EuroCon 96 till Sverige. Han tyckte att det kunde vaa lämpligt att förlägga den till södra Sverige och jag fick i uppdrag att "hitta någonstans att husera där man kunde köpa en försäkring mot all skadegörelse som skulle uppstå". Ett slutet möte sattes upp för diskussionerna där Göran Eriksson, Stefan Andersson, Danne och jag försökte få fram något vettigt. Vid ett telefonsamtal med Stefan diskuterade han och jag sannolikheten för att så många som möjligt från regionen skulle dyka upp, men vi misstänkte att det kunde bli ganska få pga att inkvarteringskostnaderna blir rätt dyra för ett sådant jippo. Rätt vad det var började vi prata om att ha en egen "Con" i regionen... bara för att träffas och umgås. Stefan är mannen bakom namnet SupCon. Ett datum som skulle kunna fungera borde ligga inom lagom semester/solskenstid och sedan återstod att leta rätt på lämplig belägenhet för evenemanget. Vi kom överens om att vi skulle förlägga det så att det hamnade ungefär mitt emellan 200/201/203 och då hamnade vi i Jönköpingstrakten. Jb kontaktades och han lovade att leta rätt på lämligt ställe åt oss. Själv jagade vi, utan reultat, föreningsgårdar o.dyl. då vi insåg att vi inte kunde bo på en vanlig camping i två nätter (vi hade säkerligen blivit utkastade redan efter första natten). Ca två veckor innan utsatt datum, fick jb äntligen tummarna loss och kom på idén med Sannabadet. Då hade många redan trott på att det inte skulle bli ngt av med hela historien, men vi som var där hade iaf väldigt roligt och alla sade sig vilja göra detta till ett årligt evenemang. Personligen är jag glad att ha varit med och dragit igång detta jippo, men mitt privatliv har gjort att jag inte kunnat medverka mer än det första året.

Mvh, Pia

--- * Origin: DMS, http://www.dmicrosystems.se (2:200/445)

SupConsidorna smäcks ihop av Rickard Olsson, 2:201/128.0
Surfing är en vattensport! Fram för mer smurfning på nätet!